Praktisk information

– til stadeholdere 2025

Denne side beskriver betingelser for køb af stadeplads på Folkemøde Møn 2025 samt information og pligter i forbindelse med afviklingen.

 
Beskrivelse af Folkemøde Møn 2025

”Folkemøde Møn 2025 – Provinsens folkemøde” har som mål at være et udstillingsvindue for potentialerne i provinsen. Det sker gennem en mangfoldighed af stadeholdere, debatter og kendte navne i samfundslivet, som lægger vejen forbi. En del af debatterne (arrangementerne) er arrangeret af Folkemøde Møn selv, mens andre er arrangeret af de deltagende organisationer. I Folkemøde Møns egne debatter vil der være fokus på
emnerne:

  • Klima, natur og havmiljø i provinsen
  • Det gode liv og sundhed i provinsen
  • Storpolitik i provinsen
  • Uddannelses- og arbejdsliv i provinsen
  • Kultur i provinsen


Udover debatter er stadeholdere velkomne til at arrangere events og workshops, der involverer gæsterne. På Folkemøde Møns første dag er der fokus på unge og der forventes 5-7000 elever og studerende som gæster frem til kl. ca. kl. 15. Efter kl. 15 vil deri dette års udgave af Folkemøde Møn være fuld aktivitet på alle scener for alle aldre.
Fredagen kulminerer med den store fællesmiddag for stadeholdere, frivillige og gæster med underholdning. Folkemøde Møns anden dag byder på spændende debatter og events for alle aldersgrupper. Folkemøde Møn afrundes lørdag kl. 17 med en særlig koncert på hovedscenen.

Købsbetingelser

Salg af stadepladser og debattider finder sted i perioden fra den 7. februar til den 1. juni 2025.
Herefter er det ikke muligt at købe en stadeplads, idet byens geografi skal optegnes og godkendes af myndighederne. Når en stadeplads er købt på Folkemøde Møn, er der ingen fortrydelsesret. Hvis man ikke
ønsker at anvende staden, skal det meddeles Folkemøde Møn hurtigst muligt. Der gives ikke penge retur, medmindre det er muligt at sælge staden videre til anden aktør inden afholdelsen.


Det er muligt på bestillingsarket at ønske en placering, der i den endelige planlægning vil blive taget hensyn til, men ikke kan garanteres. Det vil afhænge af mange faktorer for den samlede plan for staderne. Det forventes, at stadeholdere deltager begge dage. Er det kun muligt at deltage den ene dag, skal dette meddeles ved tilmelding. Vi samler de stader, som kun er tilstede om fredagen i ét område, så vi undgår ubemandede stader i bybilledet

Priser

På Folkemøde Møn 2025 er følgende priser gældende:

  • 3×3 plads uden telt: 2900 kr.
  • 3×6 plads uden telt: 4.100 kr.
  • 3×9 plads uden telt: 5.400 kr.
  • 3×3 plads med telt: 5.400 kr.
  • 3×6 plads med telt: 6.600 kr.
  • 3×9 plads med telt: 7.800 kr.
  • Adgang med ladcykel 1000 kr.
  • Debattid på scene: 4.000 kr.
  • Lydanlæg: 11.000 kr.
  • Strøm:
  • Pakke 1: 800 (op til 2400 watt/10 AMP (Eksempelvis kaffemaskine, tv)
  • Pakke 2: Større strømforbrug (pris og omfang aftales nærmere)
  • Runde caféborde: 70 kr. pr. styk.
  • Høje caféborde: 70 kr. pr. styk.
  • Firkantede borde (120×80): 70 kr. pr. styk.
  • Firkantede borde (180×80): 70 kr. pr. styk
  • Stole i plast: 20 kr. pr. styk
  • Høje caféstole: 40 kr. pr. styk

 

Ønskes andet inventar ( Scenepodier, køleskab mm) kontaktes Folkemøde Møn på info@folkemoedemoen.dk for et tilbud.

Ønskes mulighed for aktiviteter udenfor staden/teltet skal dette anmeldes ved bestilling af
stade, hvorefter Folkemøde Møn kontakter stadebestiller for nærmere aftale, herunder pris
på øget areal.

Det er ikke tilladt at uddele materialer, opsætte en stade eller lignende på folkemødets
område uden særlig tilladelse fra Folkemøde Møn.

Åbningstid

Folkemøde Møns åbningstid er:

Fredag den 22. august, kl. 09.00-18.00

Lørdag den 23. august, kl. 09.00-17.00

Folkemødet åbner kl.9.00 på Hovedscenen og derfor starter alle debatter, workshops mv først kl.9.30 om fredagen.

Stadepladserne skal være åbne og bemandede i åbningstiden medmindre andet er aftalt
med Folkemøde Møn. Hvis en stadeholder kun ønsker at deltage én af dagene, skal det
meddeles Folkemøde Møn senest den 1. juni 2025. Der kan kun bestilles stade til det
fulde Folkemøde Møn, og derfor forventes også bemanding begge dage.

Information om placering på Folkemøde Møn

Som stadeholder kan man forvente at få information om sin placering på Folkemøde Møn 2025 i første halvdel af juli. Dette skyldes, at myndighederne skal godkende planen for opstilling af telte i byrummet før placering kan endelig fastlægges.

Opstilling og nedrivning af stader

Aktører, som selv medbringer telt eller trailer på Folkemøde Møn, må stille op fra torsdag den 21. august kl. 13.00. Hvis der medbringes telt over 50m2, skal dette være certificeret, og certifikatet skal være synligt under hele folkemødet. Der vil som noget nyt være etableret 2 stk. ballastklodser ved alle stader, også ved stader, hvor stadeholder selv medbringer telt, hvilket betyder en lidt højere afgift end tidligere ved køb af plads.  Aktører, som har bestilt telt gennem Folkemøde Møn, kan møde torsdag kl. 15.00 eller fredag morgen til et opstillet telt. Det kan ikke garanteres, at alt inventar er på plads torsdag eftermiddag. Vi beder jer om at tænke over udsmykningen samt evt. banner til afskærmning af teltleverandørens logo. Det er ikke tilladt at anvende gaffa tape på teltdugen, medbring derfor ophængningskroge eller lign. Det er vigtigt at være opmærksom på, at Storegade (hovedgaden) vil være spærret fredag og lørdag. Hvis I skal levere eller afsætte noget ved jeres stader, skal dette ske før åbningstid eller uden for afspærringen.
Stader må først forlades og tages ned kl. 17.00 lørdag, medmindre andet er aftalt med Folkemøde Møn. Nedtagning af telte opstartes lørdag kl.18.00, så eventuelt eget inventar skal være nedtaget inden da.

Syn af telte

Alle telte skal overholde brandmyndighedernes krav. Forud for åbningen af Folkemøde Møn kan bygge- og brandmyndighederne bede om at syne hele folkemødeområdet. Her skal lejer af teltet være til stede, og det er vigtigt, at alle certifikater er synlige. Der skal forventes brandtilsyn fredag morgen. Tilsynet afhænger af brandmyndighedernes vurdering. Brandmyndighederne kan desuden komme på kontrolbesøg under afviklingen af folkemødet. Hvis teltet er lejet gennem Folkemøde Møn, repræsenterer Folkemøde Møn
stadeholderen under brandtilsynet.

Ansvar og sikkerhed

Folkemøde Møn kan ikke gøres økonomisk ansvarlig for forhold forårsaget af vejret, herunder kraftig vind, regn eller lignende, heller ikke hvis det kan medføre påbud om lukning af telte og scener. Det betyder, at det ikke er muligt at få refunderet sin leje, hvis Folkemøde Møn bliver lukket på grund af vejr eller lignende. Som stadeholder er I selv ansvarlige for, at jeres telt udgør en sikker ramme for ophold og events under Folkemøde Møn. Ligeledes er I ansvarlige for de genstande, der befinder sig i teltene, når teltene er uden opsyn om aftenen eller natten. Folkemøde Møn har runderende brandvagter fra torsdag kl.18.00 til lørdag kl.17.00 i henhold til byggetilladelsens krav.

Affaldshåndtering

Folkemøde Møn indsamler affald under afviklingen. Affaldsspande på pladsen og i Stege er tiltænkt Folkemødets gæster. Affald fra egen stand kan efter aftale afhentes i forbindelse med tømning af affaldsspande. 
Vi opfordrer til, at I medvirker til en minimeret affaldsmængde og nøje overvejer valget af de materialer til udlevering I medbringer.

Vand

Der vil være mulighed for at hente drikkevand på toiletterne på Torvet eller ved toiletvogn på Kirkepladsen. Medbring selv beholdere til at transportere vandet i.

Hensyn til hinanden

Der skal være plads til alle på Folkemøde Møn, og derfor er følgende regler gældende:

  • Det er ikke tilladt at brede sig udover det lejede areal eller på pladsen ude foran sit
    telt. Hvis man ønsker yderligere plads, skal dette lejes gennem Folkemøde Møn.
  • I folkemødets åbningstid må der kun spilles forstærket lyd (dvs. lyd gennem
    højtaler) efter aftale med Folkemøde Møn. Enhver musikarrangør er selv ansvarlig
    for at have en KODA-aftale for afspilning af musik.
  • Folkemøde Møn er ikke et salgssted, og der må ikke sælges varer, mad og drikke
    uden klar accept fra Folkemøde Møn. Der må gerne uddeles gratis prøver, men tag
    hensyn til de handelsdrivende i Stege.
  • Husk lejlighedstilladelse, hvis I vil uddele gratis alkohol. Send jeres ansøgning til
    Politiet.
Kontaktoplysninger

Ved spørgsmål til ovenstående kan projektleder Anne Marie Søland kontaktes på: info@folkemoedemoen.dk.

Indholdsfortegnelse